Countdown

Nog tot mijn reis!

donderdag 24 juli 2008

Veranderde plannen

Men zegt dat je mensen pas echt leert kennen, tot je met ze hebt geleefd. Ik ben het daar over het algemeen helemaal mee eens.


Hoewel ik nog nooit echt met mijn vrienden in een huis heb geleefd, heb ik wel genoeg ervaringen met ze gehad waaraan ik kan zien dat, dat geen probleem zou zijn. Maar goed, dat is ook de reden dat ik mijn kortste vriendschap met hun (ik ken niet iedereen even lang) alsnog 7-8 jaar is.

Deze zomer stond ik voor een nieuwe uitdaging. Een appartement delen met 'vrienden' die ik al met al een paar dagen kende. Tja, dan gaan er dingen op zeker mis. 

Schreef ik vorige week nog over onze plannen voor dit weekend, deze zijn nu veranderd. De irritaties stapelden zich de afgelopen weken al vaker op, voornamelijk door het feit dat het andere koppeltje nog nooit langer dan een week van huis zijn geweest (alleen) en ze ook nooit constant samen waren (samen wonen, samen werken etc). Het waren dus als het ware maagden qua zelfstandigheid, waardoor ze ook niet gewend zijn aan het feit: als je met zn vieren woont, moet je niet altijd alleen maar aan jezelf denken. Zo moet je ook eens de vaatwasser uitruimen, toiletpapier kopen en gewoonweg rekening met elkaar houden.

Goed, terug naar het verhaal: we zouden dus dit weekend met zn allen naar een cabin gaan. Kyle had alles geregeld. Het eerste probleem deed zich al een aantal weken geleden voor: de terugreis. De cabin was geboekt t/m woensdag. Woensdag is echter Jess en mijn '3 year anniversary', waar we al onze eigen plannen voor hadden. Dit hebben we meerdere malen laten weten, maar alsnog werd er geen rekening mee gehouden. Kyle gaf aan onder geen beding eerder te willen vertrekken op woensdag, zodat wij in ieder geval ons 'avond programma' konden behouden. Hierop besloten wij dan maar met onze eigen auto te gaan, in plaats van met zijn allen, zodat we weg konden gaan wanneer we wilden.

Aangezien we een klein uurtje er vandaan zouden zijn, hadden Jess en ik het idee om even langs Jess haar oom te gaan (die we gemiddeld 1 keer per jaar zien). Dit ging echter weer tegen de plannen in, dus: drama. Zo waren er een paar incidenten. Vandaag kwam daar weer eentje bij: blijkbaar was er een probleem met de slaap afspraken (er was één bed en verder stapelbedden, op ons voorstel om een luchtmatras mee te nemen, kregen we gezeik. Daarnaast kregen we even tussen neus en lippen door te horen dat we nog eventjes 30 dollar extra moesten ophoesten). Voor ons was de maat vol en aangezien we nog een ruime maand met hun in een huis moeten wonen, leek het ons handiger om maar niet mee te gaan, want wie weet hoe de boel nog verder kan escaleren.

Een echt plan hebben we nog niet, maar aangezien Jess toch 5 dagen vrij heeft én we nu ons geld terug krijgen, gaan we waarschijnlijk toch eventjes weg. Waarschijnlijk richting het noorden, toch naar Jess oom, toch naar de watervallen :) Ik zal proberen de uitgebreide plannen nog te plaatsen hier.

Voor de toekomst: ik denk dat als ik de 'vrienden' niet goed genoeg ken (zoals mijn buddies back home!) ik toch prefereer om met onbekenden te wonen. Dan voel je je niet schuldig én kan je niets verpesten voor de toekomst :)

Anyways, ik moest dit even spuwen. Tot de volgende keer maar weer ^_^

Geen opmerkingen: