Countdown

Nog tot mijn reis!

woensdag 30 juli 2008

Terug uit de U.P.

Vanmiddag rond vijf uur zijn we terug gekomen in East Lansing, na een paar dagen in de wildernis van de U.P.


Zaterdagochtend zijn we rond elf uur van huis vertrokken. Eerst zijn we snel even gaan ontbijten bij Denny's, waarna we nog even snel bij Meijer zijn gestopt om wat te drinken en te snacken voor tijdens onze reis de kopen. Ook verkopen ze bij Meijer afgeprijsde kaartjes voor o.a. attractieparken (net als bij de AH), dus hebben we alvast de kaartjes voor MI Adventure gekocht.

De reis zelf ging voorspoedig, al hadden we vlak na vertrek even een schrik moment: een zwarte man op een motor (met iets uit zijn zak stekend, wat op een pistool leek), begon 'wheelies' (rijden op 1 wiel) te doen op de snelweg. Niet prettig als je er vlak naast rijdt.

Vlak voor de brug zijn we gestopt om even bij het fort te gaan kijken. Erg leuk! Daarna snel de brug over (blijft altijd weer mooi. De langste brug op het westelijk halfrond). En een uurtje later kwamen we in Brimley aan.

De geBBQ'de kip was al bijna klaar en mijn Grolsch werd al snel koud gezet. Jess' oom (Joel) heef onlangs een overdekte bar gebouwd op zijn terras. Heel cool! Na het eten en een paar biertjes en ongeveer een miljoen muggensteken, zijn we redelijk vroeg naar bed gegaan.

Zondag was een heerlijk rustige dag. We zijn met zijn allen (ik, Jess, Joel, Amy en hun kinderen (Johnny, Jocelyn en Jamie) naar een strandje gegaan. Lekker zwemmen in het meer (Lake Superior) en zonnen. 'S avonds lekker verse burgers en patat gegeten, met een paar biertjes natuurlijk ;)

Maandag was de drukste dag. Amy moest werken, helaas. Joel heeft ons (en de kids) meegenomen naar de Bear Ranch. Leuk om eens beren van zo dicht bij te zien, vooral de kleintjes! Daarna zijn we naar de watervallen gereden. Bij de hoge watervallen hebben we geluncht. Daar kwamen we er ook al achter dat er enorm veel water was dit jaar. Hierdoor werd het ook lastig om relaxt onder de lage watervallen te zitten. Ondanks het vele water hebben we toch even lekker in het water kunnen spelen. Op de weg terug stapte ik bijna op een klein slangetje.. volgens mij sprong ik een paar meter in de lucht toen ik dat beest zag, haha!
Na de watervallen zijn we nog heel even naar een strandje gegaan, waarna we weer richting huis gingen. 's Avonds lekker verse zalm van de grill gegeten en gewoon wat rondgehangen.

Vanochtend zijn we rond een uurtje of 11 de weg op gegaan. We hebben in Mackinaw wat gegeten en zijn verder vooral bezig geweest met het thuis komen.

Morgen naar MI Adventure! Ik heb er zin in! Op de terugweg ook even langs de 'Dutch Store' in Grand Rapids. Daarna naar huis en lekker uit eten.

Ik zal proberen donderdag wat foto's te plaatsen!

Geen opmerkingen: