Countdown

Nog tot mijn reis!

vrijdag 1 augustus 2008

MI Adventure en meer

Woensdagochtend zijn we richting Muskegon, MI gereisd voor een dagje Michigan's Adventure. Na een foute routebeschrijving van Google Maps en dus flink verdwaald geweest te zijn, waren we rond 1 uur eindelijk bij het park.


Je merkte al snel dat het vooral een familiepark is, met een paar uitschieters qua achtbanen. Eigenlijk een soort Duinrell, met een vleugje Walibi World. Zoals de meeste mensen die mij kennen wel weten heb ik last van 'motion sickness', dus de meeste ronddraaiende dingen en intense achtbanen moest ik aan me voorbij laten gaan (Jess is wel in een aantal geweest, haha), maar er was gelukkig genoeg voor mij te beleven. We zijn vrij vlot naar het waterpark gegaan, waar we in weet-ik-hoeveel glijbanen (met en zonder banden) zijn geweest. Het hoogte punt was een breede glijbaan, waar je met een grote band inging (met minstens 2, max 4 op één band). Na een flink snelle glijbaan, kom je bij een laatste afdaling (HEEL STEIL), waarna je in een grote trechter terecht komt. Heel gaaf (en een beetje beangstigend, haha). Daarna zijn we weer het park in gegaan. Door het lekkere weer hebben we een aantal water attracties kunnen doen (wild water rivier, Splash, boomstam bootjes, etc). Daarna nog een achtbaan en toen hadden we het wel weer gehad. Lange dag!

Helaas waren we te laat om op tijd bij de Nederlandse winkel in Grand Rapids te zijn. Misschien dat we zaterdag even gaan, aangezien we dan toch naar Jess' moeder moeten voor onze was en het vanaf daar maar 45 min rijden is.

Terug in East Lansing hadden we geen fut meer om uit eten te gaan voor onze 3 jarige anniversary, dus hebben we gebruik gemaakt van Applebees Carside to go. Dit is een service waar je Applebees belt, je zegt wat je wil eten en je zo'n 15 min. later met je auto aan komt rijden, parkeert en iemand van Applebees het eten ingepakt naar je auto brengt. Dit lekkers hebben we op de bank opgepeuzeld, compleet gesloopt.

Vandaag was een rustige dag voor mij (Jess moest werken). Ik heb twee discs van het tweede seizoen van de serie Veronica Mars gekeken (een aanrader!). 's Avonds zijn we dan alsnog uit eten geweest voor onze anniversary. We zijn naar de Ierse Pub geweest, waar ik een heerlijke fish en chips heb gegeten (inlc. ravigotte saus) en Jess een Irish Dip heeft gegeten. Mijn maaltijd werd vergezeld door een héérlijke Pint Stella Artois (Britse, niet Amerikaanse maateenheid). En dit alles op het terras, bij een langzaam ondergaande zon. Daarna hebben we nog een ijsje gehaald bij Melting Moments, om de avond compleet te maken.

Wat er nog meer op de planning staat? Morgen overdag is het vooral relaxen voor mij, haha. Morgenavond, als Jess klaar is met werken, gaan we waarschijnlijk eerst even boodschappen doen en zal ik iets makkelijks koken. Daarna gaan we waarschijnlijk naar de film Stepbrothers. Zaterdag gaan we dus de was doen en even naar Grand Rapids. 's Avonds gaan we met onze twee vrienden Michelle en Kevin, en misschien nog anderen, iets eten en een paar drankjes doen. Zondag hebben we niets gepland. We willen nog een keer naar de Outlet Mall, dus wie weet..

Oh, en ik moet die foto's nog uploaden. haha!

Geen opmerkingen: