Countdown

Nog tot mijn reis!

woensdag 27 augustus 2008

De laatste paar dagen

Het zit er al weer bijna op.. Donderdag vlieg ik weer terug naar Nederland. Eerst van Detroit naar Chicago en daarna door naar Schiphol.


Jess en ik hebben het de afgelopen dagen lekker rustig aan gedaan en proberen nog zoveel mogelijk van elkaar te genieten. Ik ben enorm op zoek geweest naar nieuwe schoenen deze vakantie en het wilde maar niet lukken. Vrijdag zijn we opnieuw een zoektocht gestart. Elke schoen die ik tegen kwam was niet beschikbaar in mijn maat. Het was erg teleurstellend, haha. Gelukkig heb ik wel mijn horloge op maat kunnen laten maken, dus de dag was niet helemaal verspilt. 's avonds zijn we met Dana en Dave (Jess moeder en stiefvader) en hun vrienden Gaye en Dale bij de mexicaan gaan eten. 

Zaterdag zijn we naar de film Tropic Thunder geweest. Erg grappig! Daarna zijn we nog even naar de mall gegaan en guess what! Eindelijk heb ik schoenen gevonden. Een wit paar adidas, met groene accenten. Ze kostte ook maar 50 dollar, dus dat was mooi meegenomen. Daarnaast was er zaterdag een grote jeans uitverkoop bij Old Navy. Alle jeans 12 dollar. I was iets te laat, maar ze hadden er gelukkig nog eentje in mijn maat! 's Avonds zijn we bij Gaye en Dale gaan eten en hebben we een filmpje gekeken.

Zondag kwamen Jess' oma, tante (+gezin) en nog een andere tante lunchen. Dus we hebben gezellig buiten gezeten en geBBQ'ed. 's avonds zijn we, ondanks dat we niet echt honger hadden, bij Jess vader gaan eten, omdat dat de laatste mogelijkheid zou zijn om afscheid te nemen (American Football seizoen begint weer en hij moet daarom dagelijks het team van Nick trainen).

Maandag hebben we niet veel gedaan.. We zijn even naar Kohls gegaan, zodat ik een nieuwe  riem kon kopen. Mijn riem die al redelijk kapot was, is nu echt kapot en ik wilde toch echt nog een tweede riem naast de mooie uit BraziliĆ« die mijn vader voor me mee had genomen.

Vanavond (dinsdag) hebben we vrijwel niets gedaan. We hebben een stuk gewandeld en een film gekeken.

Oh, ik zou bijna wat vergeten! Jess heeft afgelopen kerst op haar werk een kortingsbon van 250 dollar voor een plaatselijk reisbureau gewonnen. Omdat we die niet wilde laten verlopen en omdat de regering Bush Jess een kleine 600 dollar aan economic stimilus heeft gegeven (en omdat ik met de tickets van vorige kerst, deze zomer en Wash, DC behoorlijk wat geld uitgegeven heb), leek het haar een goed idee om alvast een ticket voor kerst te kopen. Ik vlieg dus 15 december terug (voor het eerst rechtstreeks naar Detroit, met KLM) en op 3 januari vlieg ik terug (met Air France, via Parijs). Dat was een leuke verrassing en dat betekend dat dit blog dus over een aantal maanden een vervolg krijgt!

Goed, dat was het voor nu. Ik zal waarschijnlijk als ik terug ben in NL een afsluitend verhaal schrijven over de reis terug.


Geen opmerkingen: